FAQ – Odpowiedź na każde Twoje pytanie

W jaki sposób można wysłać dokumenty do nas?

Dokumenty można wysłać przesyłką kurierską, wysłać pocztą, dostarczyć osobiście lub przesyłką konduktorską.

Jak mogę zamówić kuriera?

Kuriera można zamówić kontaktując się z naszym biurem (telefonicznie lub meilowo). Nasza firma wysyła kuriera firmy TNT. Można też samodzielnie zlecić odbiór i dostarczenie do nas do biura poprzez dowolną firmę kurierską.

Co muszę zrobić aby zamówić kuriera przez Serwis Konsularny?

Należy podać dokładny adres pocztowy + nr telefonu, kurier z reguły ma min. 2 godzinny przedział na odbiór przesyłki, w mniejszych miejscowościach, godziny odbioru i przyjęcia zlecenia mogą być mocno ograniczone. Nasz firma korzysta z firm UPS i TNT w kraju oraz FEDEX i UPS poza Polską.

Czy mogę skorzystać z dowolnej firmy kurierskiej?

Tak, można wysłać dowolną firmą kurierską, po otrzymaniu dokumentów przyjmujemy zlecenie do realizacji. Przy wysyłce gotowej wizy / dokumentów możemy skorzystać ze wskazanej przez klienta firmy kurierskiej. Potrzebujemy wtedy nazwę firmy kurierskiej i numer rozliczeniowy konta klienta. Koszt przesyłki rozlicza bezpośrednio sam klient, we własnym zakresie.

Czy mogę wysłać dokumenty pocztą?

Oczywiście, proszę jednak zauważyć że wysyłając dokumenty zwykłą pocztą, nie mamy żadnej kontroli nad przesyłką do momentu dostarczenia jej do naszego biura, ponadto czasy doręczeń podane przy standardowej poczcie są orientacyjne i faktycznie różnią się od sugerowanych. W przypadku nadawania przesyłek na poczcie, polecamy skorzystać z usługi Pocztex, która jest usługą kurierską tj. posiada gwarantowane czasy dostarczenia i monitoring przesyłki.

Co to jest przesyłka konduktorska?

Przesyłka konduktorska jest to przesyłka wysyłana z Kierownikiem Pociągu, jadącego na dowolnej trasie w Polsce (w naszym wypadku pomiędzy Warszawą a  dowolną stacją w Polsce), jednak na trasie pomiędzy Warszawą a stacją docelowa przesyłki nie może być przesiadek. Za pomocą przesyłki konduktorskiej można przesłać w ciągu tego samego dnia przesyłki pomiędzy Warszawą a większością dużych miast w Polsce gdzie docierają bezpośrednio pociągi.

W jakie dni można nadać / odebrać przesyłkę kurierską?

Przesyłki kurierskie można nadać / odebrać w dni robocze (PON, WT, ŚR, CZW, PT) oraz odebrać w Sobotę.

Czy można zamówić kuriera z doręczeniem do danej godziny lub poprosić o kontakt telefoniczny kuriera przed odbiorem / doręczeniem przesyłki?

Zewnętrzne firmy kurierskie przyjmują zlecenia na doręczenie godzinowe do np. 09.00, 10.00 czy 12.00 rano, jednak jest to usługa dodatkowo płatna i ograniczona ze względu na adres doręczenia (obowiązuje z reguły w większych ośrodkach miejskich). Kontakt telefoniczny kuriera z klientem jest także dodatkowo płatny w firmach zewnętrznych. Na terenie Warszawy, z reguły nasz pracownik kontaktuje się z klientem przed odbiorem / dostarczeniem przesyłki i jest to usługa wliczona w cenę.

Czy można odebrać przesyłkę kurierską w Sobotę?

Tak, możemy nadać przesyłkę na Sobotę, proszę jednak pamiętać że jest to przesyłka droższa, ze względu na Sobotę sugerujemy też każdorazowo, monitorować dostarczenie takiej przesyłki od rana w dzień doręczenia.

Czy można nadać / odebrać przesyłkę kurierską w Niedzielę i Święta oraz w godzinach nocnych?

Tak, jest to wtedy tzw. kurier dedykowany z naszej firmy, proszę jednak pamiętać że jest to usługa specjalna, której koszt i sposób doręczenia jest ustalany indywidualnie w porozumieniu z klientem.

Kategorie pytań